Czym jest analityka internetowa?
Analityka internetowa to proces obejmujący gromadzenie danych, ich diagnozowanie, stawianie rekomendacji i podejmowanie działań na ich podstawie. Owe analizy, rekomendacje i wnioski służą usprawnieniu działania serwisu i przyczyniają się do szybszych, a za razem skuteczniejszych działań.
Dzięki wdrożeniu analityki internetowej właściciel marki ma szansę dowiedzieć się, jak wygląda proces zakupowy u jego klienta. Analityka ukazuje dokładnie, z jakich urządzeń korzysta użytkownik, zanim zamieni się w klienta. Zastosowanie analityki internetowej pozwala także precyzyjnie i bez strat inwestować środki w kampanie promocyjne. Zaprezentowane w procesie informacje stanowią podstawę do decyzji dotyczących tego, jak zoptymalizować proces zamówienia czy jak nakłonić klientów do dokonania następnych zakupów.
Co zyskasz?
Podstawą wszystkich działań marketingowych jest analiza i raportowanie. Wykorzystujemy do tego narzędzie Google Analytics. Dzięki analizie statystyk możesz usprawnić funkcjonowanie swojej strony internetowej/sklepu internetowego, a także zoptymalizować kampanię Google Ads (AdWords). Dowiesz się, które działania są skuteczne i warto je kontynuować, a które zoptymalizować lub odrzucić.
Co możemy śledzić w Google Analytics?
- ruch na stronie internetowej
- wielkość sprzedaży
- liczbę zrealizowanych celi (konwersji)
- zachowanie użytkownika na stronie
- zwrot z inwestycji w reklamę (współczynnik ROI)
- profil użytkowników
- kampanie reklamowe np. Google Ads (AdWords)