biuro@strefasem.pl +48 537 320 320
Google-Partner

Jak wypozycjonować stronę?

Dziś prowadzenie własnego biznesu w Internecie bez myślenia o SEO nie ma racji bytu. Dlaczego? Jest to najskuteczniejsze i najłatwiej dostępne rozwiązanie, które skróci drogę użytkownika do Twojej strony WWW. Jak tego dokonać?jak wypozycjonować stronę

Pierwszy krok – Cel

Podstawowym zadaniem, jakie należy podjąć to wyznaczenie celu. Ważne pytanie, które warto sobie zadać na tym etapie to – do kogo kierujemy swoją stronę? Z tym aspektem wiąże się pojęcie konwersji. Konwersja to określone i pożądane przez nas działanie, które odbiorca powinien wykonać. W przypadku sklepów internetowych będzie to zakup produktu, w przypadku firm usługowych zwiększenie liczby wysłanych formularzy i więcej telefonów z zapytaniem o ofertę.

Jak zatem przygotować się do uzyskiwania większej liczby konwersji?

Skuteczny audyt SEO

Audyt strony pozwala sprawdzić czy strona spełnia wszystkie wytyczne narzucone przez wyszukiwarki. Umożliwi również zdiagnozowanieproblemów. Dzięki audytom wiemy czy podjęte działania przynoszą efekty. Wiemy czy potencjalne niepowodzenia związane są z błędami, czy też z nałożeniem filtrów przez Google. Po zakończeniu audytu otrzymujemy szczegółowy raport opisujący błędy i propozycje ich rozwiązania.

Optymalizacja strony

Podstawą SEO jest sprecyzowanie słów kluczowych i dostosowanie treści na stronie zgodnie z zasadami wyszukiwarek. Kluczowymi elementami, którymi musimy się zająć są tytuły, nagłówki, przyjazne linki, opisy meta z wezwaniem do działania. W systemie CMS (Content Management System) zazwyczaj możemy ingerować w opisy każdej z podstron. Optymalizując witrynę warto również zwrócić uwagę na linkowanie wewnętrzne.

Kolejnym ważnym aspektem jest optymalizacja grafik. Dobrze zoptymalizowane grafiki – odpowiednia nazwa pliku, opis alt pozwolą zaistnieć w wyszukiwarce grafik. W przypadku branż takich jak meble, aranżacje ma to bardzo duże znaczenie. Niektóre produktu kupowane są oczami.

Sukcesywny link building

Linkowanie jest procesem, który umacnia pozycje naszej witryny w wynikach wyszukiwania, a otrzymywanie linków najbardziej pożądanym działaniem użytkowników. Kwestia wydaje się być prosta. Niestety, w przypadku popularnych słów kluczowych, aby osiągać efekty musimy postarać się o większą liczbę linków, co w tradycyjny sposób trwa bardzo długo i jest ciężkie do osiągnięcia. To jest proces, który trwa często przez lata. Kiedyś można było wypozycjonować stronę korzystając z systemów wymiany linków rotacyjnych i stałych, przekierowań 301, masowego katalogowania. Niestety teraz to już nie działa, aczkolwiek są strony, które unikają kary pomimo złego profilu linków. Dzisiaj linki trzeba zdobywać w bardziej naturalny sposób.

Śledzenie to klucz

Aby sprawdzić czy proces pozycjonowania przebiega jak należy, konieczne jest śledzenie pozycji naszej witryny. Podstawowym narzędziem, z którym wręcz musimy się zaprzyjaźnić jest Google Analytics. Analiza statystyk umożliwi nam sprawdzenie efektów i usprawnienie funkcjonowania witryny. Stałe śledzenie ruchu jest niezbędnym elementem działań, dzięki temu, bowiem jesteśmy w stanie sprawdzić, które z nich warto kontynuować, a które nie.

Pamiętajmy, że pozycjonowanie strony nie kończy się wraz z optymalizacją podstron. Aby osiągnąć sukces i realizować cele musimy stale włączyć, tego typu zadania w swój harmonogram.