biuro@strefasem.pl +48 537 320 320
Google-Partner

Jak pozycjonować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych porównać można do podróży dookoła świata. Jest to przedsięwzięcie czasochłonne i skomplikowane, jednak efekty, jakie przynosi, bezsprzecznie są warte zaangażowania. W przypadku rynku e-commerce, gdzie dynamika zmian jest duża, trzeba dbać o to, żeby być o krok przed konkurencją. Jak to osiągnąć? Kluczem do sukcesu jest stała optymalizacja sklepu internetowego oraz pozycjonowanie long tail.

jak pozycjonować sklep internetowy

Sklepy internetowe zwykle zawierają wiele kategorii i tysiące produktów. Często pojawiają się też dodatkowe treści w postaci poradników, działów z najczęściej zadawanymi przez użytkowników pytaniami, regulaminem, polityką prywatności. Wielka maszyna z setkami podstron. Tylko właściwa optymalizacja wszystkich tych treści zagwarantuje prawidłową indeksację przez robota Google.

Obecnie około 85% ruchu na każdej stronie pochodzi z wyników wyszukiwania konkretnych słów kluczowymi w wyszukiwarce Google.

Zadbaj o optymalizację sklepu internetowego

Rynek e-commerce cieszy się w ostatnich latach ogromnym zainteresowaniem przedsiębiorców. Posiadanie e-sklepu to kolejny kanał zbytu towarów i usług. Jednak bez odpowiedniego przygotowania serwisu, wyniki nie będą aż tak oszałamiające. Już na etapie tworzenia sklepu internetowego trzeba położyć duży nacisk na jego odpowiednią optymalizację, czyli działania prowadzone wewnątrz witryny.

Optymalizacja sklepu internetowego to całokształt działań prowadzonych bezpośrednio w serwisie, które dotyczą przede wszystkim jego budowy oraz struktury, jak i zamieszczanych tam treści.

Cel jest jeden – wyższa pozycja w Google. Działania te są nakierowane na sprawne poruszanie się po sklepie internetowym, indeksowaniu każdej z jego podstron oraz wyróżnianie odpowiednich słów kluczowych. Bardzo ważne są publikowane treści. Mają one być wartością dla użytkowników – nie mogą być kopiowane ani lakoniczne.

Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy?

Prace należy rozpocząć od audytu. To skrupulatna analiza tego, co dzieje się wokół e-sklepu oraz w nim samym. Każdy audyt dostosowywany jest indywidualnie do specyfiki branży, w której działa dany e-commerce. Zwykle audyt strony dotyczy sprawdzenia unikalności treści, użytych słów kluczowych, poprawnego zakodowania strony, przekierowań wewnątrz serwisu, budowy adresów URL, dostosowania e-sklepu do urządzeń mobilnych, itp. Zebrane dane to podstawa do dalszych działań. Kolejny etap to stopniowe wprowadzanie usprawnień oraz stała optymalizacja sklepu internetowego. W przypadku sklepów internetowych optymalnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie long tail, czyli pozycjonowanie na długi ogon. O co w tym chodzi?

Pozycjonowanie long tail, czyli na długi ogon

Internauci coraz częściej używają do wyszukiwania informacji dłuższych i sprecyzowanych wyrażeń. Chcą szybko znaleźć wartościowe informacje wśród natłoku nic niewartych treści zalewających strony internetowe. Weźmy pod lupę sport, dokładnie bieganie. Czego może potrzebować amator tego sportu? Butów. Wpisze więc do przeglądarki Google słowo kluczowe: „buty do biegania”. Co otrzyma? Ponad milion wyników. Jeśli jednak wie, czego chce, wówczas wyszukiwanie będzie mieć inną formę. Frazy typu: „buty do biegania męskie adidas duramo 6” albo „buty do biegania damskie nike free 5.0” dadzą w odpowiedzi linki do stron z produktami, których dana osoba faktycznie szuka. Z poziomu miliona wariantów, spadniemy do około średnio 40 tysięcy.

statystyki pozycjonowania

Jakie korzyści płyną z pozycjonowania long tail?

  • Do sklepu trafiają osoby, które faktycznie są zainteresowane danym produktem lub usługą.
  • Przewaga nad konkurencją – optymalizacja sklepu internetowego na długi ogon wpływa na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, użytkownicy spędzają w nim więcej czasu.
  • Serwis staje się przyjazny dla robotów Google – utrwala się pozycja dobrze zoptymalizowanego sklepu internetowego, maleje też wskaźnik odrzuceń.

Warto więc podejść do tematu prowadzenia sklep internetowego profesjonalnie. Dobrze przygotowana baza, to gwarancja rentowności.