biuro@strefasem.pl +48 537 320 320

Analityka internetowa Google Analytics

Analiza danych pozwala organizacji na realizację celów biznesowych. Decyzje i strategie nie mogą opierać się na przypuszczeniach czy intuicji. Dzięki odpowiednim narzędziom można zwiększyć sprzedaż, poznać zachowania klientów czy spopularyzować swoją markę.

Czym jest analityka internetowa i na jakie pytania odpowiada?

Analityka internetowa to proces obejmujący gromadzenie danych, ich diagnozowanie, stawianie rekomendacji i podejmowanie działań na ich podstawie. Owe analizy, rekomendacje i wnioski służą usprawnieniu działania serwisu i przyczyniają się do szybszych, a za razem skuteczniejszych działań.

Dzięki wdrożeniu analityki internetowej właściciel marki ma szansę dowiedzieć się, jak wygląda proces zakupowy u jego klienta. Analityka ukazuje dokładnie, z jakich urządzeń korzysta użytkownik, zanim zamieni się w klienta. Zastosowanie analityki internetowej pozwala także precyzyjnie i bez strat inwestować środki w kampanie promocyjne. Zaprezentowane w procesie informacje stanowią podstawę do decyzji dotyczących tego, jak zoptymalizować proces zamówienia czy jak nakłonić klientów do dokonania następnych zakupów.

analityka internetowa Google Analytics

Co zyskasz?

Podstawą wszystkich działań marketingowych jest analiza i raportowanie. Wykorzystujemy do tego narzędzie Google Analytics. Dzięki analizie statystyk możesz usprawnić funkcjonowanie swojej strony internetowej/sklepu internetowego, a także zoptymalizować kampanię Google AdWords. Dowiesz się, które działania są skuteczne i warto je kontynuować, a które zoptymalizować lub odrzucić.

Co możemy śledzić w Google Analytics?

  • ruch na stronie internetowej
  • wielkość sprzedaży
  • liczba zrealizowanych celi (konwersji)
  • zachowanie użytkownika na stronie
  • zwrot z inwestycji w reklamę (współczynnik ROI)
  • profil użytkowników
  • kampanie reklamowe np. Google AdWords

Co można osiągnąć dzięki takim działaniom?

To ogromna wiedza, która pozwala ustalać działania promocyjne, wizerunkowe i sprzedażowe. Tym samym oszczędza czasu i zachodu.

Gromadzenie danych o użytkownikach i ich analiza pozwala na podejmowanie trafnych decyzji biznesowych i podejmowanie działań, które przyczyniają się do wzrostu organizacji i widocznego przełożenia na zysk organizacji.

Potrzebujesz pomocy w analityce internetowej? Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z regulaminem.